Παρασκευή, 14 Μαρτίου, 2025
- Διαφήμιση - spot_imgspot_img

Top 5 This Week

- Διαφήμιση - spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Χειροπέδες σε βουλευτή της «Νίκης» για φθορές στην Εθνική Πινακοθήκη – Οδηγείται στη ΓΑΔΑ στο πλαίσιο αυτοφώρου

Στην Εθνική Πινακοθήκη κρατείται ο βουλευτής της «Νίκης», Ν. Παπαδόπουλος, μετά την εισβολή του μαινόμενος, σπάζοντας  τζάμια και προθήκες εκθεμάτων, λέγοντας ότι «προσβάλλουν τη θρησκεία».

Μετά το επεισόδιο, η λειτουργία της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου ανεστάλη προσωρινά.

Την οργή του βουλευτή προκάλεσαν εκθέματα της περιοδικής έκθεσης της Εθνικής Πινακοθήκης «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου».

Μετά το περιστατικό ο βουλευτής έκανε και μια ανάρτηση στην πλατφόρμα Χ.

Το περιστατικό καταδίκασε το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Την παραδειγματική τιμωρία του βουλευτή του κόμματος Νίκη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τον κανονισμό της Βουλής, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Βαθιώτης (συνηγόρος Παπαδόπουλου): Κρατούμαστε παρανόμως στην Εθνική Πινακοθήκη

«Αυτή τη στιγμή κρατούμαστε παρανόμως στην Εθνική Πινακοθήκη» αναφέρει σε δήλωσή του ο Κωνσταντίνος Βαθιώτης, συνηγόρος του βουλευτή της “Νίκης”, Ν.Παπαδόπουλου.
Πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει δυνατότητα περιορισμού της κίνησης και της προσωπικής ελευθερίας ενός βουλευτή, παρά μόνο εάν έχει προηγηθεί άδεια της Βουλής, η οποία εν προκειμένω δεν υπάρχει. Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση του άρθρου 62 του Συντάγματος. Ζούμε το δικτατορικό καθεστώς Μητσοτάκη σε όλο του το μεγαλείο».

Τι προηγήθηκε

Ο βουλευτής προ ημερών είχε αποστείλει επιστολή προς την διοίκηση της Πινακοθήκης ζητώντας την απόσυρση των εκθεμάτων και είχε καταθέσει σχετική ερώτηση και στην Υπουργό Πολιτισμού, Λινά Μενδώνη.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής είχε καταθέσει ερώτημα στη Βουλή προς την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, με ημερομηνία 25 Ιανουαρίου, με θέμα «Απόσυρση από έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης, ζωγραφικού πίνακα που προσβάλει την Ορθόδοξη πίστη μας», αναφέροντας τα εξής:

«Στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου (ΕΠΜΑΣ) έλαβαν χώρα την Τετάρτη 22.01.2025 τα εγκαίνια μίας έκθεσης με τίτλο “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου” και με Επιμέλεια της κ. Συραγώ Τσιάρας (Διευθύντρια ΕΠΜΑΣ). Πρόκειται για μία περιοδική έκθεση που θα διαρκέσει από 22.1.2025 έως 30.09.2025. Στην έκθεση λοιπόν αυτή έχει επιλεγεί και παρουσιάζεται μεταξύ των άλλων και ένα έργο του Έλληνα καλλιτέχνη Χριστόφορου Κατσαδιώτη το οποίο προδήλως θίγει την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, προσβάλλοντας ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού, τα οποία απεικονίζονται παραμορφωμένα!

Η Εκκλησία μας, μέσα στο σκοτάδι των πολλών και ποικίλων θλίψεων που υπάρχουν στον κόσμο μας προβάλει την Υπεραγία Θεοτόκο, τη μητέρα μας, τη μητέρα του Χριστού και μητέρα όλων των ανθρώπων, η οποία ανάμεσα στις πολλές και άπειρες ονομασίες της, ονομάζεται και ελπίς των απηλπισμένων, είναι δηλαδή η ελπίδα αυτών που δεν έχουν ελπίδα. Δηλαδή όσο πιο δύσκολα είναι τα πράγματα και όσο πιο ζοφερά και σκοτεινά, η Παναγία μας είναι το φως που λάμπει και μας δίνει δύναμη και κουράγιο. Και όντως νομίζω ότι δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο αυτό, Χριστιανός Ορθόδοξος που να μην επικαλείται καθημερινά την Παναγία μας.

Ακόμη και άθεοι άνθρωποι, μπροστά τις δυσκολίες αναφωνούν «Παναγία μου». Συνακόλουθα ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, Θεάνθρωπος, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, που ήρθε στο κόσμο, έγινε άνθρωπος, υπέφερε και σταυρώθηκε για την δική μας Σωτηρία, για την δική μας Ανάσταση. Αλήθεια, με ποια λοιπόν λογική και με ποια κριτήρια η επιμελήτρια της Έκθεσης κ. Συραγώ Τσιάρα επέλεξε το έργο του καλλιτέχνη Χριστόφορου Κατσαδιώτη με τίτλο «Εικόνισμα η Παναγία με τον Χριστό αγκαλιά (άτιτλο)», Ασημόχαρτο, οξυγραφία – ραφή; Όφειλε η επιμελήτρια της Έκθεσης να γνωρίζει ότι ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης έχει φτιάξει και άλλα ‘σκοτεινά’ (όπως περιγράφονται από κάποια άτομα του καλλιτεχνικού κύκλου) έργα. Ένα τέτοιο έργο είναι και αυτό στο οποίο ο Άγιος Γεώργιος παρουσιάζεται ως “O Χασάπης της Λεωφόρου”, Οξυγραφία – χρώμα, 35,8 Χ 24,5 εκ., 2018.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Με δεδομένο ότι η επικρατούσα θρησκεία στην Πατρίδα μας είναι η Ορθόδοξη Ανατολική σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να αφαιρεθεί άμεσα από την ως άνω έκθεση το εν λόγω έργο, που θίγει και προσβάλει βαθύτατα την πίστη και τα θρησκευτικά πιστεύω της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών;
2. Θα ελεγχθεί η επιμελήτρια της Έκθεσης για την προκλητική (και όχι προφανώς τυχαία) ενέργειά της αυτή, ώστε να σηματοδοτηθεί εμπράκτως η ανάγκη πλήρους σεβασμού των θρησκευτικών πεποιθήσεων και της θρησκευτικής συνείδησης και ελευθερίας των πολιτών, σύμφωνα με την σαφή συνταγματική επιταγή;» .

Η κα Μενδώνη στη γραπτή απάντησή της ανέφερε «το Υπουργείο Πολιτισμού, δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας».

Η Έκθεση που προκάλεσε την οργή του βουλευτή

“Με κινητήριο μοχλό τις σειρές των χαρακτικών έργων του Goya στην Εθνική Πινακοθήκη και συνεπείς στην πρόθεση να ανανεώσουμε τα εργαλεία ανάγνωσης των ιστορικών συλλογών με το πρόγραμμα δράσεων του Ενδιάμεσου Χώρου, παρουσιάζουμε παράλληλα με την έκθεση των 80 χαρακτικών της σειράς Los Caprichos, ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη με τίτλο “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου”, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Εθνκής Πινακοθήκης για την έκθεση.

“Στην ομαδική έκθεση περιλαμβάνονται έργα 10 καλλιτεχνών που από διαφορετικές αφετηρίες εναγκαλίζονται και εικονίζουν το αλλόκοτο, το υβριδικό, και το γκροτέσκο. Οικειοποιούμενοι το παράταιρο, το ξένο και το αποτρόπαιο, οι καλλιτέχνες επαναπροσδιορίζουν τα όρια του ανθρώπινου και αμφισβητούν τις αυστηρές διχοτομικές διακρίσεις μεταξύ φυσικού και τεχνητού, ακυρώνοντας στην πράξη τις παραδοσιακές ταξινομήσεις που οριοθετούν με αυστηρότητα τα είδη. Πραγματεύονται τη σχέση του εύμορφου με το δύσμορφο, του ανθρωπόμορφου με το ζωόμορφο, τη φύση και τον τεχνολογικό πολιτισμό, για να διερμηνεύσουν ψυχικές καταστάσεις και κοινωνικές διεργασίες αποκλεισμού και περιθωριοποίησης, αλλά και να προτείνουν, άλλοτε με χιούμορ, άλλοτε με καυστική ειρωνεία και άλλοτε με βαθιά υπαρξιακή αγωνία, την ανατρεπτική αποδόμηση των στερεότυπων με τα οποία έχουμε γαλουχηθεί”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλή άρθρα